Vakantietijd! Nog een paar weken en dan ga ik lekker met mijn gezin naar Frankrijk. Voor mij is de vakantie hét moment om te lezen. Véél te lezen. Elk moment dat het kan, en dat is met drie jonge kinderen minder vaak dan ik zou willen, pak ik mijn boek en laat ik me meevoeren. En die boeken, die moeten goed zijn. Mijn tijd meer dan waard.
Dus snuffel ik in de boekhandel, in de boekenkast van mijn ouders, tussen een stapel boeken die ik van een lieve vriendin heb gekregen, kijk ik op Bol.com en natuurlijk in de boekenshop van BoekenGilde… welke – pak ‘m beet vijf – boeken mogen met mij mee op reis?
En daar begint het proces van selecteren. Ik kijk naar de cover, de titel, de prijs. Ik vraag mijn ouders en die vriendin om tips, laat me beïnvloeden door wat schrijfcoaches op facebook posten, ik kijk naar reviews en lees de omschrijving.
En die omschrijving is voor mij doorslaggevend. Want wat ga ik ervaren als ik het boek aan het lezen ben? Wat belooft de schrijver mij? Waarom moet ik mijn tijd (en geld) in dit boek steken?
We noemen dit de lezersbelofte. En omdat dit zo ontzettend lastig is om te verwoorden, organiseren wij vanuit BoekenGilde op 19 juli een workshop Selfpublishing waarin we ons met name focussen op het vormen van je lezersbelofte om daarmee de basis te leggen van je boekpromotie. Want dit vormt de kern van o.a. je achterflaptekst, persbericht én pitch.
Tijdens deze workshop:
– krijg je inzicht in het selfpublishing proces en weet jij waar je rekening mee moet houden;
– krijg je helder wat jouw eigen ‘lezersbelofte’ is en heb je de basis gelegd van je achterflaptekst, boekenpitch én persbericht;
– oefen je met het geven van een boekenpitch en krijg je live feedback.
Leuk als je erbij bent!
Meer weten? Klik hier >
Sanne Visch
Laatste berichten van Sanne Visch (toon alles)
- Ik ga op vakantie en ik neem mee… - 5 juli 2019
- Het eerste Selfpublishing Event van Nederland! - 6 mei 2019
- Het geheim van aantrekkelijkheid - 21 juli 2016