Hoe breng je jouw boek onder de aandacht van de lezer?
Boekmarketing is een ondergeschoven kindje. Veel auteurs richten hun aandacht vooral op het schrijven. Dat is natuurlijk de basis, maar als je je boek niet verkoopt, leest niemand het.
Boekpromotie, dat doet de uitgever toch?
Gaat een uitgever de boekpromotie voor jou regelen? Vergis je niet, het merendeel van de boekpromotie komt bij jou terecht. Uitgevers hebben vaak maar een beperkt budget en investeren in auteurs die nu al bestsellers leveren is veiliger. Daarnaast ben jij de auteur, jij bent degene die straks op de radio is te horen of in een tijdschrift staat. En als je wacht tot vlak voor je boek, dan ben je te laat. Dus start vandaag nog…
Geef je je boek in eigen beheer uit?
Dan is de boekmarketing in het geheel jouw pakkie aan. En ook al huur je een marketingexpert in, jij blijft de auteur.
Aan de slag
Dus nu is het tijd voor je boekmarketing. Of je nu net start of al klaar bent met je boek. Alleen hoe doe je dat? Op de boekmarketingdag hoor je dat van auteurs en marketingdeskundigen. Ga aan de slag met de tips en netwerk.
Jouw boek verdient de schijnwerpers en de weg naar je lezers. Dus investeer in je boek, je ideale lezer en jezelf en kom naar de Boekmarketindag!
Sanne Visch
Laatste berichten van Sanne Visch (toon alles)
- Hoe schrijf ik een goed dialoog? - 17 september 2020
- Boekmarketing: Als je een boek schrijft wil je het ook verkopen - 6 juni 2018
- Volg de gratis online workshop! - 20 januari 2017