Met de achterkant van je boek bedoel ik natuurlijk je achterflaptekst. Daar lees je de kern van je boek en het is meteen nuttig voor de start van je boekpromotie.
Het schrijven van je achterflaptekst, is dus serieus een van je eerste stappen. Dat klinkt niet logisch, maar dat is echt mijn advies.
Wat is nu het belang van een achterflap? Op het moment dat jij je achterflaptekst schrijft, dwing je jezelf om je te verplaatsen in je toekomstige lezer en heb je dus na te denken over belangrijke zaken, zoals:
- de titel van je boek
- wat je schrijft en voor wie
- wat het resultaat is van je boek
- de kern van je boek
- hoe je de lezer verleidt om je boek te kopen
- waarom jij de schrijver bent van dit boek
- waarom anderen je boek aanbevelen
Dat is veel. Moet allemaal op die ene achterflap? Jazeker, en nog veel meer. Dus eenvoudig is het niet, want je hebt weinig ruimte en je wilt dat mensen jouw boek gaan kopen. Daarom is die achterflaptekst ook zo geschikt voor je boekpromotie, een mooi middel om nu alvast fans te verzamelen voor jouw boek. Met als doel om potentiële kopers te verleiden om jouw boek straks te kopen.
Hoe schrijf je een verleidelijke achterflaptekst?
Dat ga ik je aan de hand van 7 stappen leren. Gratis. Tijdens de achterflapchallenge die je online kunt volgen. Dus meld je snel aan. We starten op maandag 9 december. Meld je aan.
Laatste berichten van Jolanda Pikkaart (toon alles)
- Zullen we samen schrijven? - 26 maart 2020
- Waarom je begint met de achterkant van je boek - 28 oktober 2019
- Hoe kom je in de zomer aan schrijfinspiratie? - 4 juli 2019